Koja marka je po vama najbolja?

2015/06/25

Samo brend ili i kvalitet?


Hajde prvo da razjasnimo sta predstavlja brend, a sta predstavlja kvalitet. Za sada se striktno drzimo definicija:

  1. Brend predstavlja fabricku marku, zastitni znak, vrstu ili tip proizvoda.
  2. Kvalitet je zadovoljstvo kupca.
Gledajuci ove dve definicije uspevam da nadjem vezu izmedju njih. Dakle, proizvod je ispunjavao ocekivanja kupaca, svojim kvalitetom kroz duzi vremenski period i na taj nacin je postao brend.
Kada govorimo o nemackim automobilima, moja definicija u potpunosti vazi. Ako krenemo od samog pocetka osnivanja nemackih kompanija koje proizvode automobile zakljucujemo da je sve i jedna od samog pocetka stvorila jak brend i njemu je ostala dosledna i danas.
Audi je od prvog svog automobila poklanjao veliku paznju limariji koja i danas vazi za jednu od najboljih, BMW je ostao dosledan jakim motorima i sportskom duhu, a Volkswagen je i dalje broj 1. porodicni automobil.

Iz istorije da predjemo u sadasnjost i da pogledamo analize prodaje automobila. Prema analizi sajta za prodaju polovnih automobila www.polovniautomobili.com najprodavaniji automobili u 2014. godini su bili:
    1. Volkswagen
    2. Opel
    3. Audi
    4. BMW  
    5. Fiat
    6. Renault
    1. Mercedes Benz
    2. Peugeot
    3. Citroen
Ova analiza je radjena za trziste Srbije. Vidimo da od prvih 5. mesta, prva četiri zauzimaju vozila nemačkog porekla, dok se Mercedes nalazi na 7. mestu. 
Posle prva četiri nemačka vozila ide Fiat, verovatno zbog povoljnosti cene njihovih automobila, zatim francuski Renault, pa Mercedes. Mozemo zakljuciti da konkurenciju nemačkim automobilima kod nas predstavljaju francuski automobili, jer odmah iza Mercedesa idu Peugeot i Citroen.

Analiza radjena za Evropu je nesto drugacija:
    1. Volkswagen
    2. Ford
    3. Opel
    4. Renault
    5. Peugeot
    6. Audi
    7. Mercedes
    8. Fiat
    9. BMW
Prema ovoj listi vidimo da se nemački automobili prodaju i u Evropi. Zauzimaju prvo, treće, šesto, sedmo i deveto mesto. 
Sve više je zastupljena marka automobila Volkswagen koji ima ogroman broj modela koji su ekstra kvaliteta, a opet veoma pristupačni. U Evropi takodje najvecu konkurenciju predstavljaju vozila francuskog porekla.

Moram napomenuti da se ove dve liste, iako na prvi pogled slične, veoma razlikuju.
U Srbiji se od Volkswagena uzimaju modeli kao što je B5 i B5.5, čija je prosečna cena od 3.500.00 - 4.500.00.i koji pripadaju godini proizvodnje 2002. pa do 2005., a u Evropi se uzimaju novi modeli (B8) čija je prosečna cena 40.000.00€.

U automobilskoj industriji u Nemackoj je zaposleno 747.000. zaposlenih, a to je podatak iz 2009. godine.

Ove analize jasno govore da se nemački automobili prodaju ne samo zbog svog brenda već prvenstveno zbog svog kvaliteta. 

Kvalitet automobila podrazumeva pre svega pouzdanost, udobnost i kvalitet materijala korišćen u samoj izradi automobila. 
Iako danas postoji dosta automobila koja poseduju ime zbog detalja, da kazem imaju brend, ipak nemaju kvalitet koji poseduju nemacka vozila.

Jako zanimljiv video koji pokazuje razvoj, testiranje i izradu jednog nemackog automobila:




Video koji pokazuje kvalitet automobila:



0 коментара:

Постави коментар