Koja marka je po vama najbolja?

2015/06/24

Istorija nemačkih automobila





Kratka istorija razvoja automobila

Kada govorimo o eksperimentima (pokretanje pomoću parne mašine) možemo slobodno reći da je početak ere automobilizma 18. vek. Automobil koji je vožen na parnu mašinu i koji je prevozio četiri putnika. Pravu revoluciju u sferi automobilizma predstavlja razvijanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem od strane konstruktora Nikolasa Oto-a. Ovaj motor je razvijen u periodu od 1862. do 1866. godine.


Ko je stariji?

Često se vode rasprave čiji automobil je nastariji. Da li je to francuski ,, La Marquise ” ili je to nemački ,, Motorwagen ”. 

Francuski automobil ,,La Marquise” je nastao 1884. godine od strane proizvođača automobila De Dion- Bouton . Ono što je najzanimljivije vezano za ovaj automobil jeste da je u to vreme bilo potrebno samo godinu dana da se proizvede prvi automobil. Naime, fabrika je osnovana 1883. godine, a prvi automobil je bio spreman za upotrebu 1884. godine. Ovaj automobil je napravljen za jednog od osnivača kompanije. Brzina koju je razvijao je 26. km/h, a osnovno gorivo je bilo ugalj, drvo i papir.
Koristio je dve parne mašine koje su se nalazile kod zadnjih točkova, dok se upravljanje vršilo prednjim točkovima.
Nemački automobil ,, Motorwagen ” je nastao 1885. godine od strane konstruktora Karl Benz-a


To je bio prvi automobil sa ozbiljnijim motorom u svetu. On je svoj motor usavršio i tako je već 1886. godine nastao prvi četvorotaktni motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ono što je bacilo senku na prvi nemački automobil jeste događaj koji se dogodio tokom predstavljanja automobila javnosti.  1885. godine je predstavljen, a potom na istom predstavljanju i slupan. Nakon toga Benz podstaknut poniženjem, razvija bolji model koji radi na benzin i pušta ga u produkciju 1887. godine. Ovo vozilo postaje pravi hit na tržištu I već sledeće godine počinje da se prodaje na Nemačkom I Francuskom tržištu. 1900. godine počinje da se masovno razvija automobilizam u Nemačkoj. Kasnije se ime brenda menja u Daimler Benz, a potom u Mercedes Benz. Mercedes ime je u stvari ucena jednog poslovnog čoveka koji se zvao Emil Jellinek, koji je dao obećanje da ako se ime promeni u Mercedes (ime njegove ćerke) broj naručenih automobila će se mnogo povećati.

Možemo da zaključimo da je francuski automobil stariji od nemačkog za jednu godinu, ali moramo imati u vidu činjenicu da je prvi francuski automobil koristio parne mašine, dok je nemački koristio motor sa unutrašnjim sagorevanjem.


Razvoj nemačkih brendova

Opel razvija svoj automobil 1898. godine dok na tržištu dominira Benz. Prvi proizveden automobil je nazvan Opel Lucman. Posle dve godine Opel potpisuje ugovor sa automobilskom industrijom "Darak S. A" i počinje proizvodnja automobila Opel Darak koji je posedovao motor sa dva cilindra. 1906. godine Opel pokreće samostalnu proizvodnju automobila, a od 1914. postaje najveći lider proizvodnje automobila. Za ovo je zaslužna potpuno nova fabrika sa savremenim mašinama gde se automobili masovno proizvode na pokretnoj traci. Na taj način do 1935. godine Opel ima zabeleženu proizvodnju od preko 100.000. proizvedenih vozila godišnje.



1937. godine se osniva brend automobila Volkswagen od strane nacistickog režima,koja prva predstavlja porodične automobile za obične ljude. Otuda dolazi njihov slogan “Das auto” ili  “peoples car ”. Prvi Volkswagen automobili su bili Buba, Thing i Amarok. Oni se svrstavaju u listu najprodavanijih 10. automobila u to vreme. Njihova ideja je bila da se osmisli auto koji će moći da priuštu prosečan Nemac. Volkswagen Buba je bila posebno zapažena i ljudi su je obožavali. Zbog njene popularnosti ona je redizajnirana 1998. godine. 




Kompanija Audi je uspostavljena 1899. godine pod rukovodstvom Augusta Horha,dok je prvi automobil proizveden 1910. godine. To je bio Audi Tip A Sport Patheon. Njihova proizvodnja je bila fokusirana na jake motore. Ovi modeli su imali motore sa čak šest cilindara, što nijedan drugi nije imao od konkurencije u to vreme. Takođe ono što ih je posebno isticalo je bila limarija koja je bila specijalno obrađena u to vreme. Audi kompanija je nastajala tako što je Horh prelazio iz kompanije u kompaniju. Na taj način je nastao logo. Četiri kruga koja predstavljaju četiri kompanije.



BMW (Bayerische Motoren Werke) nastaje 1916. godine. Kompanija BMW se prvobitno bavila proizvodnjom v12 motora za avione. Sin Nikolasa Oto-a, Gustav Oto udružuje svoju avio kompaniju sa firmor RapMotorenWerke i između 1928. I 1929. počinju da prave automobile i predstavljaju ih kao luksuznu klasu baziranu na sportskom duhu. Prvi BMW automobil je nastao 1931. godine i nosio je naziv 3/20.


0 коментара:

Постави коментар